Kleine hersenen, cerebellum

donderdag 17 maart 2011

29 dingen die alle Young Designers moeten weten !!!

'29 Things Young Designers Need to Know' Poster from id29

Vertaald van engels naar Nederlands via Google:


Interactie met studenten en jonge ontwerpers is altijd al een vervullende streven voor alle werkende professionals op id29 , een die levend gehouden het idee dat het ontwerp van onderwijs is een levenslange ervaring. Het bevorderen van het denken over design door mentoring relaties op lokaal niveau is bijzonder spannend, want we krijgen velden te zien de ontwerpers die we hebben geholpen koesteren gaan op de geweldige carrière in een verscheidenheid van creatieve.

We nodigen regelmatig design-studenten naar onze studio tour (in Troy, New York), en we participeren in de lokale student portfolio reviews en tentoonstellingen; onze betrokkenheid is een teamprestatie. 

Veel van de vragen en bekommernissen jonge ontwerpers te delen vandaag zijn dezelfde die we hadden als studenten afstuderen op zoek naar onze stempel te drukken in de professionele wereld, met alleen een cv en portfolio van projecten van studenten aan onze collectieve voeten te krijgen in de deur. Er is niets anders in het ontwerp-industrie vandaag aan dat het krijgen en nagelen, dat eerste gesprek of de klant pitch niet eenvoudiger op maakt.

Door de jaren heen heb ik verzameld op deze vragen en hebben geprobeerd te beantwoorden velen van hen als een lopend persoonlijk project. Hier zijn 29 van mijn gedachten over hoe te benaderen en te communiceren met onze cultuur als een jonge ontwerper, in willekeurige volgorde.

1. SWEAT DE DETAILS
U bent een professionele communicator; fungeren als een. Zorgvuldig te bewerken alles wat je publiceert: cv's, sociale media, e-mail, blog-berichten, brieven, sms-berichten, alles. Krijgen een exemplaar van " The Chicago Manual of Style "en houd hem bij de hand. De meeste potentiële werkgevers en opdrachtgevers niet waarderen tekst steno, dus niet gebruiken. Ze zullen niet worden ROTFL, en je zal eindigen SOL.

2. Play Nice

Mensen waarmee je werkt met en voor uw bloed koken te maken van tijd tot tijd. Voor zover mogelijk, een pro en neem de grote weg. Vermijd Burning Bridges, als mensen van baan veranderen vaker dan deden ze een generatie geleden. Uw paden kan opnieuw kruis in een heel andere situatie, en met een goede geschiedenis samen zullen maken rehiring u gemakkelijk. Dit toepassen op uw online persona ook. Anoniem prikken kleinburgerlijke beter zijn dan dat.

3. NIET FEAR TYPE; word de MASTER
Vaak een goede typograaf betekent niet het maken van de eenvoudige fouten. Om dit te bereiken, moet je een goede kennis van de klassieke typografie. Ga een te krijgen. De Elementen van Typografische Stijl "door Robert Bringhurst," denken met Type "door Ellen Lupton en" Grid Systems in Graphic Design "door Josef Müller-Brockmann zijn cover-to-cover must-leest. Zeg mij na: "Gratis lettertypen van het internet zijn crap, zal ik niet gebruiken." Keep zeggen.


4. Bepaal uw PUBLIEK
Wie bent u te spreken en wat is de doelstelling? Als u nog niet definitief beantwoord beide vragen over een project waaraan je gaat beginnen werken, ga terug naar de tekentafel. Grafische vormgeving is gewoon een plan dat visueel articuleert een bericht. Zorg ervoor dat u de boodschap en de beoogde kijker uitgezocht voordat u start met het maken. Communiceren met oog-don't gewoon eye candy.

5. BE YOURSELF
Heb vertrouwen in jezelf als schrijver, ontwerper, fotograaf, creatief. Werken niet in een bepaalde persoonlijke stijl. Integendeel, het ontwikkelen van een persoonlijke benadering van uw creatieve werk.

Uw werk in opdracht mag nooit over u, maar het kan je hand zeker openbaren als de ontwerper. Als je werk wordt meer bekende, krijg je ingehuurd voor precies dat. Voor uw persoonlijke werk, wees niet bang om je verhaal te vertellen. Niemand anders zal het voor je doen.

6. Leren te zeggen 'NEE'
Sommige van uw beste ontwerp zakelijke beslissingen zal uiteindelijk 'nee' zeggen aan klanten of projecten. Helaas, het duurt meestal een paar rampen om de ervaring op te doen om te weten wanneer weg te lopen van een naderende trein wrak.

Zorgvuldig meten van de positieve kanten van een project-creatieve controle over uw ontwerp werk, op lange termijn relaties op te bouwen en de bruto billing-versus de potentiële nadelen-de devaluatie van het creatieve proces, wordt behandeld als een "verkoper" en de lopende scope creep (waar het volume van wat je verwacht te leveren blijft zich uitbreiden, terwijl de planning en de begroting niet). 

7. Verzamelen en delen ALLES

Vinden en op te slaan relevante en interessante dingen en geef deze door aan uw vrienden, collega's, aanhangers en klanten. Gebruik het internet en sociale media om uw eigen foto's en werk, evenals het werk van anderen vind je boeiende delen. Grappig, serieus, oneerbiedig, zakelijk, zelfpromotie, curator, ongeacht just-jezelf zijn. Voor het dagelijks inspiratie, surround uw werkplek met het ontwerp efemera u verzamelen (zie nr. 5).

8. BE A design Auteur
Ideeën ontwikkelen. Schrijf ze neer, ze bewerken, delen en lokken een reactie. Poef! Je bent een design auteur. Lees design blogs en deel te nemen aan de discussies. Een mening hebben. Als je jezelf besteden uren per week bij te dragen aan andere ontwerpers 'blogs, overwegen om te beginnen uw eigen. De kosten en inspanning voor het opstarten zijn minimaal, en de mogelijkheden zijn divers.

9. STEL UW BOEK

Een stuk van advies geef ik jonge ontwerpers op zoek naar het invullen van hun portefeuilles is om de beste lokale kunst organisatie met de slechtste visuele merkidentiteit of website te vinden en een handel te maken. Ze krijgen een aantal fantastische ontwerpen, en je krijgt creatieve controle en real-world projecten in uw boek dat andere potentiële klanten zullen herkennen.

10. OPRUIMEN UW ACT
zorgvuldig Beheer je online profielen en zorg ervoor dat al uw aanbiedingen accurate, consistente en (meestal) professional. U kunt rekenen op co-werknemers, potentiële werkgevers en opdrachtgevers aan Google u zo zeker van te maken wat ze vinden zal niet al te belastend en wastafel uw kansen voor die nieuwe baan of project. Werkgevers te lezen social media berichten ook, vooral degenen die onder hun eigen naam-zo gebruik uw gezond verstand.

11. Onderzoek (en te vernietigen)

Je weet maar nooit zo veel over uw klanten bedrijven zoals ze doen, maar een deel van onze taak als ontwerpers is om te proberen. Leer zoveel als je kan bij de aanvang van een project over het bedrijf van uw klant ruimte, hun doelen, hun concurrentie en hun geschiedenis. Wijden een halve of hele dag te downloaden sessie, vragen veel van de vragen, en dan zwijg en luister.

12. ACHT TRENDS (Dan vermijden)

Actueel te houden over de toestand van onze industrie door het lezen van boeken, tijdschriften en blogs, en het bijwonen van conferenties. RSS-feeds zal je toelaten om snel skim design-en cultuur-gerelateerde inhoud. Vermijd design eenjarigen als een bron van inspiratie, als ze een verslag van wat er al gedaan is. Studie van het werk van anderen om het te begrijpen, niet om het te dupliceren.



13. Bescherm uzelf
Een van de grootste voordelen van een formeel ontwerp onderwijs is de geleerde lessen in de critique kamer verdedigen van uw werk in de voorkant van je instructeur en leeftijdgenoten. Als je uiting kan geven aan uw ideeën en het ontwerp-proces in die vijandige omgeving, leren om hetzelfde te doen in client vergaderingen komt meestal eenvoudig (zie nr. 21).

14. DE PAPIER ZAKEN

In tegenstelling tot wat je zou kunnen lezen op de blogosfeer, print is niet dood. De schoonheid en de tactiliteit van een goed stuk gedrukt op kwaliteitspapier kan niet worden gewaardeerd of gerepliceerd op een scherm, tablet of mobiel apparaat. Papier fabrikanten, kooplieden en printers doen een geweldige job helpen ontwerpers maken duurzaam papier keuzes milieu te minimaliseren de impact op onze website. Word goed vertrouwd met de Forest Stewardship Council certificering-programma, en deze kennis gebruiken om uw papieren wijselijk kiezen. Klanten zijn veeleisend dit ( zie nr. 28 ).

15. Inhoud is nog steeds KONING
Technisch, Elvis is nog steeds de koning, maar omwille van dit argument, laten we de nadruk gelegd op de boodschap, en beschouwen het ontwerp als een plan voor het leveren van IT. De meest effectieve en memorabele visuele communicatie heeft bijna altijd de juiste mix van vorm en inhoud, ongeacht het medium. Goed ontwerp kan worden deelgenomen door een kijker, maar interessante inhoud houdt hen lezen, en denken, voorbij de kop.

16. REJECT PERSOONLIJKE STIJL
Picasso had zijn Blauw en Rose Periodes, Georgia O'Keeffe geobsedeerd over bloemen en dierlijke beenderen. Het verschil tussen hen en jou? Ze waren kunstenaars het oplossen van hun eigen persoonlijke communicatie problemen. Wij zijn ontwerpers, voornamelijk belast met het oplossen van de communicatie problemen van anderen. Met behulp van een unieke stijl of richting voor meerdere klanten of projecten zal zelden succesvol zijn en, achteraf bezien, zal er een-dimensionale ( zie nr. 11 ).

17. ZEG NEE TEGEN SPEC WERK
Speculatief werk, of spec werk, is een verzoek van een potentiële klant van de niet gecompenseerde creatief en ontwerp werkzaamheden bij de aanvang van een project. Vermijd deze als de pest, het is een devaluatie van het gehele ontwerp-proces en marginaliseert onze inspanningen als geheel. AIGA.org heeft grote middelen voor het omgaan met spec werk, inclusief een voorbeeldbrief die u kunt aanpassen en versturen naar klanten uit te leggen waarom hun verzoek is gewaardeerd (zie nr. 19).

18. Onmisbaar geworden
Wat zijn je echt goed in? Vergelijk dat eens met de vaardigheden die u kunnen helpen vooruit op de werkplek. Kan je studio baat hebben bij een in-house fotograaf, webprogrammeur, video-editor of het scherm printer? Volg je gelukzaligheid en ontvang de aanvullende opleiding je nodig hebt om je talenten uit te breiden en, uiteindelijk, uw rol op het werk. Nu gaat de studio te komen tot een stilstand als je ziek thuis voor een dag? Congrats. Je bent onmisbaar.

19. JOIN AIGA
Opgericht in 1914 in New York City, AIGA is de beroepsvereniging voor ontwerp, die meer dan 21.000 professionals, docenten en studenten met 65 lokale afdelingen (een hoofdstuk in uw buurt) en 200 + groepen studenten. AIGA ondersteunt onze inspanningen op het hoofdstuk en nationaal niveau door middel van de uitwisseling van design ideeën en informatie, onderzoek, innovatieve programmering en als een bron van inspiratie. Als je mist dat gevoel van design-community moest je op school nu dat je in de professionele wereld, AIGA zal u helpen opnieuw voor het leven.

20. Relaties op te bouwen
Persoonlijke relaties op te bouwen met iedereen die je mee te werken, niet alleen uw klanten. Leer je levering mensen, papier handelaren, printer herhalingen, lokale politici en zakelijke leiders te leren kennen. Woon Kamer van Koophandel evenementen, netwerk en mensen ontmoeten. Krijgen op mensen radarschermen-ze zullen worden onder de indruk van uw goed ontworpen visitekaartjes die prominent adres van uw website.

21. SEEK KRITIEK, ACCEPT PRAISE

Als ontwerper, die luisteren naar uw ideeën ondervraagd en uw harde werk dat wordt gescheurd is meestal niet erg aangenaam. Hoe pijnlijk ook, hoewel, opbouwende kritiek van uw ontwerp werk is de meest effectieve manier om te groeien als een visuele communicator. Denk hieraan als je de crit kamers van het ontwerp de school verlaten voor de directiekamers van de corporate wereld. Bouw een netwerk van vrienden, collega's en mentors u kunt gebruiken om feedback te verzamelen over uw werk. Online-sites over (zware met anonieme commentaar) zijn niet aanvaardbaar substituut voor dit discours.

22. Never Compromise
Als je eenmaal hebt opgebouwd sterke relaties met iedereen die je samen met ( zie nr. 20 ), strategisch willen gebruiken om te krijgen wat je. Overtuig uw klanten tot het project gebruik maken van de offset printers of webontwikkelaars je weet dat de waarde ontwerp en zal actief werken met je op de uiteindelijke kwaliteit van uw. We werken te hard als ontwerpers om baan te aanvaarden compromis in elk stadium van een, vooral wanneer het meestal vermeden kan worden met proactieve planning. Tijdlijnen dat detail elke stap van een project en overzicht van de verantwoordelijkheden voor alle betrokkenen nodig zijn om dit te verwezenlijken.

23. KEN UW GESCHIEDENIS
Leer zoveel als je kan over de geschiedenis van het grafisch ontwerpen-de bewegingen, de terminologie en belangrijke figuren. Inzicht in het ontwerp van het culturele verleden zal helpen bij het ontwerpen in het heden en de toekomst. Studie lettertypes en hun ontwerpers, en te delen met uw klanten de betekenis en de geschiedenis van de bijzondere lettertypen die u hebt gekozen voor hun projecten.Naast het feit dat een go-to resource design, zal deze kennis helpt positie die je als een vertrouwde adviseur vooruit.

24. WAARDE VAN UW WERK
Een veelgemaakte fout ontwerpers maken in het begin van hun carrière hun werk in de markt onderwaarderen. Het beste ontwerp banen zijn niet altijd gegund aan de lage bieder, zelfs een klant met de kleinste begroting vaak waarden werkervaring en compatibiliteit op prijs. Stel een uurtarief voor uw diensten, en neem een ​​goede blik op het aantal uren dat een baan zal nemen om, te bereiken met inbegrip van herzieningen. Uw schatting is simpelweg uw tarief vermenigvuldigd met het aantal uren. Zorg ervoor dat u een goed begrip van de gehele reikwijdte van de werkzaamheden Je geeft een raming voor. Handel? Zeker, maar niet een gewoonte van-dit is uw levensonderhoud, niet een hobby.

25. Fouten maken

Neem een ​​pauze gemeten uit je comfort zone en experimenteren met een aanpak die je nog nooit hebt geprobeerd. Dwing jezelf om kansen met vorm aan te nemen: gebruik een andere techniek of medium met tekst en beeld aan het werk te maken je niet bekend bent en ongemakkelijk met. Opslaan en weergeven van uw beste stuk als een herinnering om anders te denken.

26. KEEP een schetsboek

Je hoeft niet te worden productieve nodig op het opstellen om te profiteren van het houden van een klein boekje in uw tas of broekzak. Ideeën hebben de neiging om te komen tot de vreemdste tijden, en ze te kunnen opnemen op de plek zal helpen je later herinneren. Wanneer u een boek, de datum, het aantal te vullen en deze plank. Binnenkort uw boekenkast zal een bibliotheek van uw beste gedachten en ideeën.

27. Vergeet niet dat uw Mac is een TOOL
Twintig jaar geleden, veel mensen in onze industrie er zeker van waren dat de desktop publishing zou het einde van professioneel grafisch ontwerp merk zoals we het wisten. Ze in de war het gemak van de nieuwe technologie met de vaardigheid en passie nodig zijn om het ontwerp mee. Neem een ​​goede kijk op uw ontwerp methodologie en de rol die technologie speelt in uw werk. Kunt u "Shut Down" en nog steeds een effectieve visuele communicator? De praktijk dat.

28. RESPECT HET MILIEU
Maak de dagelijkse inspanning om werk te creëren een positief milieueffect door de integratie van duurzame alternatieven in je. Begin klein door het identificeren van de dingen die je kunt doen in je studio middelen om energie te besparen en, en bouw vanaf daar. Aanwezig zijn van een digitale diavoorstelling plaats van de traditionele kleurenafdrukken spray worden bevestigd om een mat boord. Wees creatief met je consumables door te investeren in herbruikbare keukengerei en doek handdoeken in plaats van wegwerp plastic en papier producten. Overwegen de Designer's Accord -een wereldwijde verzameling van ontwerpers, opvoeders en ondernemers samen te werken aan milieu-impact van de door middel van positieve sociale verandering.

29. Anderen te leren

Ongeacht uw ervaring, meedoen met mentoring jongere ontwerpers of studenten die in het ontwerp wel interesse zou hebben als een potentiële carrière. Het is niet noodzakelijk het ontwikkelen van een curriculum om mee te doen. Vind een lokale AIGA hoofdstuk , design programma of kunstcentrum en vrijwilligers een deel van uw tijd. Deel te nemen aan de lokale studenten portfolio reviews, en deel uw kennis en expertise met beginnende ontwerpers. U vindt de ervaring belonen voor alle betrokkenen.

Doug Bartow is een van de belangrijkste en design director bij id29 in Troy, New York, een bedrijf dat hij mede-opgericht in 2003. Hij is de voormalig directeur van het ontwerp op MASS MoCA , en is lid van het bestuur van de UPSTNY hoofdstuk van AIGA de programmering stoel. doug@id29.com


Read more: HOW Design - 29 Things That All Young Designers Need to Know http://howdesign.com/article/29things4#ixzz1GsBn6JCL
For great design products, visit our online store! MyDesignShop.com